czwartek, 9 lipca 2015

DIY - Poduszka dla świnki morskiej

Dzisiaj przychodzę do Was z postem, którego typ będzie pojawiał się co jakiś czas na blogu - jest to DIY. (DIY - Do It Yourself - Zrób To Sam). Bardzo się cieszę, że w końcu zabrałam się do tego, bo robienie podusi dla Toli nie zajęło mi dużo czasu, ale sprawiło dużo radości.
Małą poduszeczkę możemy zrobić śwince do transportera, aby umilić prosiakowi podróż, wsadzić do klatki, żeby mogła się w nocy poprzytulać albo na wybieg, żeby po wyczerpującym zwiedzaniu domu mogła się oprzeć o coś miękkiego.
W rozwinięciu krok po kroku, jak taką podusię zrobić. Potrzebujemy tylko kawałka materiału i igły :)

Potrzebne materiały:
- nożyczki
- igła
- nitka (kolor dowolny)
- wata
- kawałek materiału, wielkość w zależności od tego jakich rozmiarów ma być poduszka

KROK 1:
Ucinamy kawałek materiału, tak jak napisałam w poprzednim punkcie, wielkość ma być zależna od rozmiarów przyszłej poduszki. W następnym kroku złożymy materiał, dlatego pamiętajcie, żeby był dwa razy większy od rozmiaru, który sobie wybierzecie.
Mój kawałek miał na początku 15 cm szerokości i około 24,5 długości.
KROK 2:
Składamy nasz materiał na pół. To będą ostateczne wymiary naszej podusi. Składamy górną część do lewej.
KROK 3
Zaczynamy zszywać dowolnym sposobem boki prostokąta. Najlepiej zacząć od KRÓTSZEGO.
Na zdjęciu miejsce położenia igły oznacza miejsce, gdzie należy zacząć zszywać.
KROK 4:
Zszywamy bok. (Mistrzynią szycia to ja nie jestem, zwłaszcza na początku robienia podusi, później będzie lepiej xD)
Pamiętajcie, że tutaj zszywam nadal krótszy bok prostokąta.
KROK 5:
Zszywamy dłuższy bok i na tym POPRZESTAJEMY.
Jak zwykle, miejsce końca igły oznacza miejsce, gdzie kończymy.
KROK 6:
Zostaje nam jeden wolny bok. Chwytamy za jego dwa dłuższe i wywijamy nasz materiał na drugą stronę i w ten sposób szwy zostały zakryte.
KROK 7:
Środek wypychamy watą tak, aby poduszka była miękka, ale nie za twarda i żeby wata nie przeszkadzała nam w zaszywaniu ostatniego boku.
A tym samym sposobem, co wcześniejsze boki, zszywamy ten ostatni :) GOTOWE!




KROK 8:
Dodatkowo, możemy napisać lub narysować coś na poszewce. W Empiku dostępne są specjalne mazaki do materiałów, które przy praniu się nie zmywają. Kosztują chyba 30 zł za 5 sztuk. Ale że siostra nie chciała mi dać swoich, byłam zmuszona napisać ,,Tola" zwykłym flamastrem. Potem poprawiłam fioletowym i dodałam kropki.




(przepraszam że dwa ostatnie zdjęcia są do boku, ale niestety nie mogę ich obrócić)
 
Mam nadzieję, że Wam się podoba podusia i z chęcią zrobicie taką dla swojego prosiaka. :)
 
BONUS!
Postanowiłam dzisiaj nagrać na Was krótki filmik, gdzie pokazuję, jak Tola ucieka ze swoją cykorią, możecie zobaczyć też mojego (rodzinnego ) psa oraz Adzię :)




4 komentarze:

  1. czytelniczka9 lipca 2015 13:10

    Świetny blog, przydatne posty :) Pisz dalej i nie przestawaj, bo bardzo dobrze ci to wychodzi :D Co do DIY myślę, że to wspaniały pomysł. Uwielbiam robótki ręczne i z pewnością zrobie taką poduszkę dla mojego pupila :3 Czekam na kolejny post tego typu! ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ^^ Miło czyta się takie komentarze :) Postaram się wymyślić coś jeszcze :)

      Usuń
  2. Fajny filmik :) Bardzo przydatny post i blog :3

    OdpowiedzUsuń
  3. 50 yr old Administrative Assistant IV Gerianne Babonau, hailing from North Vancouver enjoys watching movies like "Swarm, The" and Board sports. Took a trip to Boyana Church and drives a Ferrari 250 GT. o jego

    OdpowiedzUsuń