piątek, 20 lutego 2015

Kąpanie świnki morskiej

Każdy właściciel długowłosej świnki morskiej na pewno zmagał się już z tą niezbyt przyjemną czynnością. Zdarzy się, że zwierzątko niechcący zasika sobie długowłosy tyłeczek, a może porobią mu się kołtuny, które trzeba troszeczkę zwilżyć, aby było łatwiej, albo też pozlepiały jej się włoski. Druga wersja to obcięcie. Ale jeśli jesteśmy na przykład sami w domu, to łatwiej nam jest ją umyć specjalnym szamponem dla gryzoni. Wszystkie wskazówki w rozwinięciu postu.

Chciałabym również wspomnieć, że niedługo pojawi się recenzja/porównanie dwóch żwirków. Przypominam także o ankietach, ponieważ niedługo się kończą, a ja patrzyłam na wyniki i głosy są bardzo podzielone, a chciałabym wybrać przynajmniej dwie serie. Ten podpunkt z największą liczbą głosów zostanie na blogu, a jeśli takie wyniki jak teraz pozostaną, będę zmuszona przedłużyć ankietę.

#W jakich przypadkach trzeba umyć świnkę?
Tak jak wspominałam na początku postu, należy umyć świnkę, kiedy:
- zasika sobie tyłeczek,
- odbyt się zabrudzi przy biegunce (przy tym należy pójść do weterynarza),
- porobią się kołtuny
- pozlepiają się włoski
- dostaniesz zlecenie mycia od weterynarza

# Szampony
Ja osobiście myłam Tolkę dwa razy, ale nie szamponem, po prostu ją opłukałam. Jeśli to poważniejszy przypadek, podaję tutaj parę polecanych szamponów. Można również umyć ją szarym mydłem, np. biały jeleń.

1. Szampon ,,Dr Seidla" dla świnek morskich
od 16,90 zł - można kupić TUTAJ
2. Beaphar Szampon dla małych zwierząt
Od 26,90 - można kupić TUTAJ
# Kąpanie świnki
Przejdźmy do najważniejszego punktu postu, czyli przygotowania do kapieli i samego wykonania czynności.

1. Przygotuj:
- miska, umywalka lub wanna.
- parę szklanek bieżącej wody (letniej)
- ręcznik

2. Do miski wlej parę szklanek letniej wody, tyle, aby świnka moczyła łapki.

3. Wsadź świnkę do miski i głaskaj, niech przyzwyczai się do nowej sytuacji.

4. Delikatnie oblej świnkę wodą z kubka lub miski.

5. Nałóż szampon i rozcieraj na tułowiu, omijaj nosek, uszka i cały łepek.

6. Dokładnie spłucz szampon ze zwierzątka.

7. Posadź na ręczniku i otul nim świnkę, aby spokojnie wyschła i przytul ją. Niech się uspokoi, dla wielu świnek jest to dosyć ciężkie przeżycie.

#Filmik
Postanowiłam dać Wam jeszcze taki śmieszny filmik, gdzie weterynarz przy okazji kąpieli masuje świnkę. Co Wy o nim sądzicie?
Kąpaliście już swoją świnkę? Jak się zachowywała?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz